Безпека на дорогах: що змінюють у Львові

Щодня через ДТП в Україні гине 11 людей. Лише впродовж останніх п’яти років загинуло понад 26 тисяч. А це стільки ж, як населення невеликого міста. У нашій країні рівень смертності та травматизму внаслідок дорожньо-транспортних пригод є одним з найвищих в Європі, а рівень організації безпеки дорожнього руху  залишається вкрай низьким, про що у своїх звітах неодноразово наголошували експерти ВООЗ, Світового банку та інших міжнародних інституцій.

Згідно з результатами аналізу, більшість дорожньо-транспортних пригод з тяжкими наслідками виникає через перевищення швидкості водіями, необлаштованість пішохідних переходів, недостатнє освітлення, відсутність розмітки, порушення правил проїзду перехресть, керування транспортними засобами у стані алкогольного сп’яніння.

Українські дороги мають стати безпечнішими завдяки використанню найкращого європейського досвіду, вважає народний депутат України від «Об’єднання «Самопоміч» Ігор Діденко.

«В Україні дев’ять років не було стратегії безпеки дорожнього руху. За результатами понад двох років плідної роботи відповідних міністерств та відомств, громадськості та підкомітету з питань безпеки автодорожнього руху Комітету з питань транспорту ВРУ, вироблені та затверджені Кабінетом Міністрів України три дуже важливих документи: «Стратегія підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року», «План заходів щодо реалізації Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху на період до 2020 року», «Державна програма підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року». Це допоможе почати системну, ґрунтовну та скоординовану роботу над питаннями безпеки дорожнього руху», – говорить він.

Стратегія має конкретну мету з конкретними цифрами – до 2020 року на третину знизити кількість смертей на дорогах. На її реалізацію держава планує виділити 9 мільярдів гривень. Щоправда, перевага буде надана магістральним дорогам, а, отже, безпекою на локальних займатимуться місцеві органи самоврядування.

В планах масштабні інфраструктурні зміни: облаштування понад 2000 пішохідних переходів, освітлення вулиць та пішохідних переходів, 500 розв’язок кільцевого типу, ліквідація 100 місць концентрації ДТП, встановлення майже 260 км дорожнього огородження, встановлення 2500 оновлених дорожніх знаків.

Будуть впроваджені електронні бази даних, бази даних ДТП, автоматизовані системи контролю. Реформування торкнеться і системи здійснення контролю за технічним станом транспортних засобів. Змін зазнають заходи реагування та управління наслідками ДТП: запустять систему екстреної допомоги за єдиним номером 112, пройде інвентаризація та оснащення закладів охорони здоров’я, розташованих поблизу доріг, спеціальними транспортними засобами оснастять ДСНС.

Суворішими стануть покарання за порушення правил, буде впроваджена система їх автоматичної фіксації, технічними засобами контролю обладнають відповідних підрозділів Нацполіції.

Також заплановано ряд просвітницьких кампаній з меседжами «Пристебніть ремені безпеки», «Їдьте на розумній швидкості», «Не сідайте п’яним за кермо», удосконалиться система освіти з вивчення правил дорожнього руху та безпечної поведінки на дорогах.

Крім того, буде створена агенція з безпеки дорожнього руху, яка забезпечуватиме реалізацію цієї державної програми і аналізуватиме її виконання.

Зазначимо, у Львові зміни почали впроваджуватись ще до старту нової стратегії безпеки руху. Розумні світлофори, облаштування підвищених переходів, спеціальне освітлення та велодоріжки – такі зміни допомогли Львову стати на 60% безпечнішим від інших українських міст.

Нагадаємо, за підтримки «Об’єднання «Самопоміч» з 2013 року діє Кампанія з безпеки дорожнього руху «Безпечне місто», яка має на меті створити сприятливі умови на дорогах міста, насамперед, для найбільш вразливих учасників руху – пішоходів, серед яких багато дітей. Всі заходи спрямовані на те, щоб рух пішоходів став безпечним, а кількість ДТП за їхньої участю зменшилася до мінімуму. Зокрема, з вересня 2013 до травня 2015 волонтери провели більше 450 тренінгів для учнів перших класів (більше 15 тисяч дітей у понад 90 школах Львова), навчання з велосипедної безпеки для учнів 9-11 класів, акції з обмеження швидкості для водіїв «40км/год», встановили знаки «Увага! Діти на дорозі» та написи на пішохідних переходах «Подивись ліворуч» та «Подивись праворуч».

Зазначимо, безпека є одним з важливих пріоритетів міста в рамках стратегії «Львів 2020». Так, з ініціативи об’єднання «Самопоміч», зокрема, активістів кампанії «Львів – безпечне місто» встановлені нові дорожні знаки «Діти на переході», «Місце для паркування автомобілів батьків з дітьми», «Напрямок руху на велодоріжці», «Вид небезпеки», «Для електромобілів» та «Крім електромобілів», «Станція зарядки електромобілів», «Станція заправки/зарядки транспортних засобів», «Місце для розвантаження».

Ще один проект, що убезпечує дітей – «Жовтий добродій». На пішохідних переходах поблизу шкіл люди в жовтих плащах організовують безпечний перехід вулиці для школярів.

Окрім цього, «Об’єднання «Самопоміч» працює над запровадженням системи відеоспостереження в усіх громадських місцях та створенням аналітично-ситуативного центру безпеки міста. На сьогодні, центр безпеки міста опрацьовує 180 камер відеоспостереження, встановлено перші камери з визначенням номерів на заїзді в місто. Підсвічено додатково 122 пішохідні переходи. До кінця 2018-го підсвітять ще 120.

Суттєво зменшити аварійність допомогло встановлення стовпців безпеки на кільцевих розв’язках. Перші з’явилися у червні минулого року на кільці Наукова-Кульпарківська, а нещодавно їх встановили також на кругових перехрестях Кульпарківська – Володимира Великого та Княгині Ольги – Володимира Великого. Дорожнє ноу-хау впроваджують у рамках проекту «Розумний мікрорайон». Встановлені стовпці вночі підсвічують, щоб водії розуміли, як організований рух на перехресті. Це допомагає убезпечити рух транспорту вночі і за поганої погоди. Окрім підсвітки, стовпці безпеки мають ще одну функцію – вказують напрям руху миготінням стрілок.

Однак, Львову попри значні досягнення у галузі безпеки руху, ще є над чим працювати. До подальших змін планують залучити кошти Європейського інвестиційного банку.

«Львів – єдине українське місто, яке виконало вимоги Європейського інвестиційного банку, тому отримало 37,8 млн євро кредиту та 2,5 млн євро гранту від Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) на підвищення безпеки дорожнього руху, – розповідає Олег Береза, депутат Львівської міської ради від «Об’єднання «Самопоміч». – Спільно з Поліцією ми продумали переваги для всіх учасників руху: пішоходів, автомобілістів, велосипедистів».

За ці кошти планують встановити 20 нових та замінити 100 старих світлофорів, змінити організацію руху на 42 ділянках, які визнанні місцями концентрації ДТП, та на основних магістралях, які у Львові часто «закорковані», побудувати 120 км велодоріжок, встановити три велопішохідні мости над залізницею, зменшити транзитний рух через житлові зони і двори, організувати мале транспортне кільце навколо центру міста, облаштувати зупинки, встановити на них електронні табло та розклади руху, замінити тролейбусну мережу на частинах вул. Стрийської та Зеленої, облаштувати кілька кільцевих транспортних розв’язок, реорганізувати рух на кільцевих перехрестях за принципом «раундебаут».

Comments are closed.