Чеські технології приміряли на львівських вулицях

З кожним роком технології вдосконалюють. Незабаром Україна перейде черговий рубіж – у кожного в руці функціонуватиме надшвидкий Інтернет в мережі 4g. При цьому ями на львівських дорогах все одно можуть з’являтися. Тому нові технології потрібно запроваджувати не лише у комп’ютерні системи, а й у такі приземлені речі, як ремонт дорожнього покриття вулиць. 

Минулого року делегація із Львівської міськради відвідала Чехію та ознайомилася з сучасними технологіями у цій країні для проведення ремонту дорожнього покриття, зокрема ямкового ремонту. За результатами поїздки заступник міського голови Львова Сергій Бабак запросив чеських розробників випробувати їхню технологію на львівських вулицях. Чеські фахівці прийняли запрошення. Відтак роботу чеської машини вже встигли випробувати на одній з львівських вулиць.

«Ми вивчали різні технології проведення ямкового ремонту. Коли познайомилися з чеською технологією, то побачили, що вона є найбільш ефективною. Маючи такі машини, наші підприємства, які займаються дорожньою галуззю, проводили б поточні ремонти майже цілий рік. Чеська установка – це економія і в людях, і в техніці, і в матеріалах. Тому я підтримую доцільність закупівлі такої техніки. Однак буде потрібно навчити людей, адже важливий правильний кадровий підбір працівників, які будуть обслуговувати цю техніку», – додав Олег Береза.

 «Дві людини, які працюють біля машини, за день можуть опрацьовувати ямковим ремонтом 150-180 мдороги. Латка лягає так рівно, що коли їхатиме машини чи ітиме пішохід, не відчувається, що там є щось вище чи нижче. Така латка в Чехії стоїть до 5 років. У них навіть є ще міні-установка такого зразка, яка дозволяє за таким принципом роботи ремонт хідників.

Орієнтовна вартість цієї машини в повному комплекті – десь 3,5 млн грн. Тому буду звертатися до депутатів, щоб вже в цьому році виділити кошти і придбати хоча б 2 таких машини для Львова. Оскільки втричі дешевше обходиться ремонт при такій роботі, то ці машини швидко окупляться. На Україні я ще не бачив, щоб використовували кращу методику ямкового ремонту», – розповів Сергій Бабак, заступник міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства.

За технології, яку використовують наші сусіди, розігрівають асфальт інфратермо-червоні пальники, без використання вогню. Пізніше дають новий асфальт, і далі все рівняє віброкаток. Фактично одразу через кілька хвилин цією дорогою може їхати транспорт. Оскільки асфальт розігрівається, то це забезпечує 100% щеплення суміші, яку засипали в ямку, із дорогою.

За цією технологією ремонт проводять швидко, якісно, не дорого і без обмеження проїзду і перекриття вулиць. Відходів при такому ремонтів практично нема. Адже в суміші, яку заливають у ями, використовують старий асфальт із ділянки, де триває ремонт. 

 

До речі, після багатого на ремонти дорожнього покриття вулиць минулого року в 2018 році у Львові продовжиться масштабна ремонтна кампанія.

Зокрема заплановано:

– розпочати будівництво велодоріжок на вул. Княгині Ольги – вул. Академіка А. Сахарова та на пр. В.Чорновола (від вул. В.Липинського до вул. Варшавської);                                  

– завершити реконструкцію пр. Червоної Калини, реконструкцію вулиць І. Пулюя -Трускавецької, вул. Зимновідської та вул. Станційної, вул. Богданівської;

– виконати та завершити реконструкцію вулиць із трамвайними коліями: вул. Личаківської (від вул. І.Мечнікова до вул. Пасічної), Замарстинівської (від вул. Гайдамацької до вул. Торф’яної), Чернівецької, реконструювати площу Двірцеву, збудувати гравійну дорогу від західного обходу м. Львова до житлового масиву «Білогорща», відремонтувати вул. Пластову (від вул. Богданівської до вул. Бескидської);

– завершити аварійно-відновлювальні роботи шляхопроводу на вул. Городоцькій, 166, зокрема влаштувати верхній шар дорожнього покриття;

– розпочати будівництво пішохідного моста через залізничну колію на вул. А. Головатого – І. Сулими та будівництво шляхопроводу в районі вул. Т. Шевченка – О. Ковча;

– виконати обстеження технічного стану і випробування дев’яти штучних споруд – мостів, шляхопроводів, на що міським бюджетом передбачені видатки обсягом 600 тисяч гривень.

Comments are closed.