Хто платить за розбитий посуд та інші юридичні тонкощі ресторанного бізнесу

Фото: Odyssey

Усі ми любимо смачно поїсти. Відвідуємо ресторани, кафе, та інші заклади громадського харчування, де кухарі-професіонали готують та сервірують нам страви. А що робити, якщо ми залишилися не задоволеними обслуговуванням чи стравою? Розглянемо, що з цього приводу нам говорить законодавець.

Вимоги до меню:

  1. Назва страви
  2. Інгредієнти
  3. Вага
  4. Ціна
  5. Вартість посуду (бажано)
  6. Підпис директора із зазначенням дати

Якщо в меню і прейскуранті з цінами буде відсутня ця інформація, то у відповідністі до Закону України «Про захист прав споживачів» – це порушення, тому що споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, яка забезпечує можливість свідомого і компетентного вибору.

Чи законна вимога платити чайові?

Неправомірним є зазначення в рахунку необхідності оплати чайових. Це додаткова винагорода роботи обслуговуючого персоналу, що не передбачена договором (в меню). Клієнт має повне право не оплачувати роботу офіціантів додатково, якщо вважає за потрібне, навіть якщо вона порахована в чеку.

Хто платить за розбитий посуд в закладах громадського харчування?

За битий посуд повинен відшкодувати збитки той, хто розбив. В меню, яке ви оглядаєте, повинна бути сторінка, де вказана інформація про ціни за розбитий посуд. Якщо Вас змушують платити за розбитий фужер як за цілий сервіз, тоді Ви можете пред’явити претензії з приводу суми відшкодування. Ці та інші спірні питання Ви маєте право вирішити в судовому порядку. Сума збитку повинна бути економічно обгрунтованою.

Офіціант зобов’язаний принести вам чек, у якому буде вказано суму за розбитий посуд, оскільки кошти за оплату розбитого посуду потрапляють у касу, відповідно, фіскальні органи мусять знати, чому ці кошти стягувались. А про це вони можуть дізнатися лише за наявності чеків.

А як щодо якості страв замовлених в закладі харчування?

Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», ресторан зобов’язаний передати клієнту продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію. На вимогу покупця заклад повинен надати йому документи, які підтверджують цю належну якість (це може бути накладна, відповідний сертифікат, дата і час виготовлення на упаковці, тощо).

Якщо у Вас є сумніви стосовно правильності ваги страви та немає потрібного інгредієнту, адміністрація зобов’язана переважити і внести зміни до блюда.

У разі виявлення недоліків споживач, має право вимагати:

1. Пропорційного зменшення ціни

2. Безоплатного усунення недоліків товару

3. Відшкодування витрат на усунення недоліків товару

Куріння в закладах громадського харчування – законно чи ні?

Ще 16 грудня 2012 року набув чинності Закон України №4844 «Про обмеження місць куріння тютюнових виробів», в якому йдеться про заборону куріння в закладах громадського харчування крім місць, спеціально відведених для цього.

Фото: Pinterest

Чи можна відвідувати вбиральню в закладах громадського харчування, якщо ти нічого не замовив?

Відповідно до вимог відносно рівня обслуговування споживачів, в закладах громадського харчування різних типів і класів незалежно від форм власності мають бути вбиральні. Проте нашими законами не передбачено, що людина може просто зайти у будь-яке кафе, бар або ресторан і скористатися туалетом. Але, і відсутня пряма заборона в законодавстві.

У травні 2014 року був розроблений законопроект, згідно з яким передбачалось вільне та безоплатне відвідування споживачем санвузла в різних закладах і втому числі закладах громадського харчування, при цьому споживача не зобов’язують користуватися послугами відвідуваного закладу. Однак наприкінці 2014 року цей законопроект було відкликано.

Проте, зовсім інша ситуація існує в жителів міста Київ: на основі розпорядження № 579 від 18.04.2008 року Київської міської державної адміністрації «Про вільний доступ громадян до туалетів закладів громадського харчування», киянам було забезпечено можливість користування вбиральнями закладів громадського харчування.

Ілля Карташев, Іван Дутка

Comments are closed.