ІІ Форум INED: освіта, спрямована в майбутнє

Роль освітніх закладів важко переоцінити. І не через те, що кожен з нас провів там вагому частину свого життя, знайшов друзів, став інтелектуально сильнішим та морально витривалішим. А хоча би тому, що від освіти загалом сьогодні залежить чимало: яким буде наше суспільство, якими будемо завтра ми, що реалізуємо, а що так і залишиться в мріях. Однак навчальним закладам важко іти в ногу з часом, адже існує розрив між технологічною та соціальною інноваціями. Школа змінюється повільніше, а з активним потоком технологій стає важче адаптуватися. Стара література, нецікавий виклад матеріалу – ті аспекти, які, мабуть, першочергово не задовольняють ні батьків, ні учнів. Але ж саме діти повинні отримувати задоволення від навчання, тоді в них з’явиться смак до життя.    

Форум інноваційної освіти ІNED уже, мабуть, стане доброю традицією для Львова, адже цьогоріч він удруге зустрічав гостей та об’єднав не лише освітян, але і фахівців у сфері цифрових технологій, менеджерів успішних соціальних та мистецьких проектів, директорів та керівників інклюзивних закладів України, Німеччини, Фінляндії та Ізраїлю. Понад 200 учасників та 30 спікерів гостинно прийняв Український католицький університет. Цікаво, що вже першого дня (а форум тривав протягом п’ятниці та суботи) учасники мали можливість не просто розглянути презентації про нові практики, які провадять у Львові, а й пересвідчитися у цьому наживо. Відтак, організатори проводили екскурсії навчальними закладами, аби показати якісні зміни, які впроваджують на рівні освіти в місті.

«Окрім того, що форум дводенний, новинка ще й в тому, що учасниками, окрім освітян, є батьки і самі учні. Чому така зміна? Коли організовували захід, ми ставили собі запитання, якою має бути школа 21 століття? І самі ж знайшли відповідь. Звичайно, це технології та інновації, а ще грамотний менеджмент, тобто управління школою, аби зміни відбувалися. І, що важливо, школа 21 століття має бути відкритою для всіх, тому тему інклюзії ми просто не могли оминути», – зазначає Олеся Сендрій, організатор форуму.

Українські та закордонні експерти  розповідали про інноваційні методики навчання, нестандартні підходи до управління закладами освіти, а також акцентували увагу на питанні розвитку інклюзивної освіти в Україні. Мета такої зустрічі – надихнути вчителів до впровадження нових, якісних та позитивних змін в школах, батьків, у свою чергу, заохотити до співпраці з педагогами, а учнів – до миттєвого включення в шкільні процеси. А також, що дуже важливо сьогодні, привернути увагу до проблеми інклюзії, ознайомити вчителів та директорів шкіл з інноваційними підходами до викладання та управління освітніми закладами залежно від індивідуальних потреб кожної дитини.

«Якщо учасник вийшов з Форуму хоча би з однією ідеєю, яку він запропонує на рівні свого класу, своєї школи, то ми вже досягли тієї цілі, яку ставили під час організації», – додає Олеся Сендрій.

Інтерактивний квест, панельні дискусії, 18 майстер-класів на різні теми, серед яких методика викладання в інклюзивному класі, протидія булінгу, особистий бренд вчителя, емоційний інтелект, 3D-проектування та багато іншого. Спікери з різних куточків України та світу радо ділилися власним досвідом, обмінювалися корисними порадами з учасниками. Зокрема вчитель інформатики «Школи–гімназії «Сихівська» Оксана Пасічник  розповіла про лайфхаки ефективного навчання, виділяючи шість стратегій, як-от пригадування, заглиблення, переплетення, розподіл у часі, конкретні приклади та подвійне кодування. Серед її рекомендацій можна виокремити:

  • нам не під силу робити декілька завдань одночасно, бо ми швидко перемикаємося та робимо помилки;
  • мозок, як і будь-який інший м’яз, має добре працювати, тоді буде результат. А якщо нам все легко вдається, то скоріше всього ми не вчимося;
  • немає «гуманітаріїв та технарів», у нас однакові можливості у вивченні мови чи в оперуванні різними формулами. Така класифікація – чудове виправдання для лінивих та невмотивованих.

«Такий форум – це чудова можливість, аби організувати свою роботу в колективі та в малій групі, з учнями зокрема. Важливий акцент організатори зробили на тому, як потрібна хороша згуртована команда в школі та відповідна атмосфера. Однозначно, погоджуся. Без цього не матимемо ефекту. Деякі новинки, про які йшлося на форумі, наш ліцей вже встиг перейняти. Наприклад, 3D-принтер у нас є. А от щодо теми інклюзії, що є одним з найголовніших блоків на освітньому форумі, то інклюзивного навчання у нас ще не має. Хоча досвід у цьому маємо», – розповідає вчитель історії ліцею ім. І. Пулюя Олеся Єсип.  

Педагоги з Ізраїлю Еяль Блох та Сільвія Стіглітц розповідали про освіту як спосіб трансформації ролі людей з інвалідністю у суспільстві. Адже нам давно треба змінювати парадигму від навчання «про» інклюзію до навчання «з» та більше того – «у» людей з особливими освітніми потребами. Це – довгий процес, але педагоги зазначали, що починати варто вже і зараз. Експерт з Ізраїлю Анна Жарова провела майстер-клас на тему: «Емоційний інтелект у класах майбутнього: управління ЕІ і взаємодія технологій і людини». Одним із тематичних напрямків Форуму інноваційної освіти INED було лідерство і ефективне управління. Експерт з питань освіти, засновниця ТзОВ «Школа життя» Марі-Луїз Штоль Штефан з Німеччини поділилася секретами управління класом на лекції про самооцінювання діяльності школи.

Усі лекції – дуже актуальні. Уже вдруге на форумі і не перестаю захоплюватися всім, що тут відбувається. Особливо запам’ятається майстер-клас про самооцінювання школи. Досвід німецького експерта перевірений на практиці і дуже дієвий. Такі розмови добре мотивують. І я, як директор школи, обов’язково подумаю над реалізацією декількох освітніх ініціатив в своєму закладі. Адже світ змінюється, інноваційні тенденції активно входять в повсякденне життя школи, тому аж ніяк не можна стояти на місці, – наголошує Галина Іллів, директор школи Св. Софії у Львові.  

Форум інноваційної освіти INED, котрий вже вдруге у Львові, навчає та доводить, що якісних змін не варто боятися. Навпаки, треба з легкістю приймати та впроваджувати європейський досвід, аби йти в ногу з часом. З кого ж розпочинати, як не з діток, які в школі якраз і привчаються до роботи з новим та невідомим. Саме їх потрібно якомога частіше включати в те, що ми називаємо навчальним процесом. Це не односторонній зв’язок, а двосторонній – зв’язок вчителя з учнями. У сучасній школі 21 століття учні мають бути щасливими, розумними, прагнути реалізувати свої вміння та навіть приймати власні рішення. Так вони ближчі до самореалізації.

Серед організаторів Форуму – Простір освітніх ініціатив Українського католицького університету, Львівська міська рада, ГО «Центр суспільних інновацій» та Простір винахідливих ініціатив STEAM SPACE. Генеральний партнер Форуму – Міжнародний Фонд Відродження.

Нагадаємо, що команда «Об’єднання «Самопоміч» добре знає, як важливо мати міцний інтелектуальний ресурс у кожному місті. Відтак, у Львові вже давно сприяють розвитку мовних літніх шкіл, забезпечують додаткову фінансову підтримку для вчителів, роблять міські школи одними з найкомфортніших та найдоступніших у країні.

Фото: https://bit.ly/2Rvcpf3

 

Comments are closed.