«Львівелектротранс»: школа водіїв та інші круті цікавинки

Найкращому місту – гідний транспорт, з яким поїздка буде безпечною і зручною. За 124 роки – відтоді як у Львові поїхав перший електричний трамвай – бувало всяке. Та в останні п’ять років місто активно вкладає кошти в розвиток електротранспорту. Цьогоріч комунальним підприємством «Львівелектротранс» почав керувати депутат від «Об’єднання «Самопоміч» Олег Береза і відразу взявся за вирішення нагальних потреб – оновлення рухомого складу, модернізацію тролейбусних ліній, реконструкцію депо та вирішення питання дефіциту кадрів. Саме такі кроки дозволяють покращити якість послуг електротранспорту для містян.

Містом уже курсують придбані цьогоріч вживані берлінські трамваї, які пройшли модернізацію в Німеччині і значно комфортніші для пасажирів. Загалом до кінця року таких вагонів у Львові буде 30. До того ж, «Львівелектротранс» отримав погодження від Європейського інвестиційного банку на 12 мільйонів євро для закупівлі десяти нових сучасних трамваїв. Підписаний також договір з Європейським банком реконструкції і розвитку, завдяки якому на вулицях міста з’являться 50 нових тролейбусів. Уже оголошено тендер на їхню закупівлю.

ВЛАСНІ КУРСИ ДЛЯ ВОДІЇВ ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТУ

Тепер основне – набрати водіїв для обслуговування цього електротранспорту. Для цього «Львівелектротранс» запровадив навчання для охочих стати водієм трамвая чи тролейбуса.

Майбутній водій тролейбуса Юрій Іванчишин розповідає: «Я довго чекав на курси водіїв у центрі зайнятості, не могли групу набрати. А зараз підприємство само набирає людей, тож хочу спробувати себе водієм тролейбуса».

Необхідність у кадрах шалена. Потрібно більше 150-ти водіїв. Тому на підприємстві відновили роботу навчального комбінату, який перестав діяти у 2015-му році. «З кожним учнем буде укладена угода. Протягом навчання буде виплачуватись стипендія. Слухачам з інших міст буде надаватися житло – хостел. Це все буде за рахунок коштів підприємства», – говорить директор навчально-курсового комбінату ЛКП «Львівелектротранс» Ігор Фугель.

На підприємстві постійно працюють над покращенням умов праці та впроваджують нову систему мотивації, адже розуміють, що працівники заслуговують на гідну оплату праці. Так, за цей рік заробітну плату підвищили на 40%. Оплачуватимуть і курси для водіїв. 

«Стипендія становить 5-6 тисяч гривень. Зарплата буде з початку вісім тисяч, тобто це та заробітна плата, яку ми гарантуємо на руки з усіма соціальними виплатами», – каже Олег Береза, директор ЛКП «Львівелектротранс» та депутат Львівської міськради від «Об’єднання «Самопоміч».

 

Навчання для тих, хто хоче опанувати комфортну та романтичну професію, триватиме п’ять місяців.

НОВІ СПОСОБИ ОПЛАТИ ПРОЇЗДУ 

Місто стало першим в Україні, де ввели безготівковий розрахунок за проїзд через смартфони та за допомогою банківських карток, що є підґрунтям для запровадження електронного квитка. А поки його немає, на роботу в «Електротранс» запрошують і контролерів, оскільки в тролейбусах та трамваях і надалі катаються багато «зайців». 

 

«Чим менше ми платимо, тим менше розвивається транспорт. Тому я всіх закликаю активніше оплачувати. І чим більше купуємо місячні абонементи, тим дешевше обійдеться проїзд», – зазначає Олег Береза, директор ЛКП «Львівелектротранс» та депутат Львівської міськради від «Об’єднання «Самопоміч».

Для тих, хто не хоче щодня купувати разовий квиток, на сайті «Львівелектротрансу» працює сервіс продажу проїзних абонементів, які можна придбати онлайн. Сайт доступний чотирма мовами: українською, англійською, німецькою та польською. Можна обрати три варіанти абонементів: місячний загальний вартує 150 гривень, пільговий – 80, а триденний туристичний – 50. Можна навіть оформити так звану «підписку», після чого щомісяця з банківської картки зніматиметься відповідна вартість абонемента, а на пошту пасажира приходитиме новий місячний проїзний.

ВІЗІЯ НА МАЙБУТНЄ

За даними дослідження «Інституту міста», майже третина львів’ян щодня користується електротранспортом. У найближчому майбутньому він має стати базовим перевізником, зайти у всі спальні райони міста. А з впровадженням електронного квитка він стане ще комфортнішим. 

Олег Береза зазначає, що із впровадженням електронного квитка зміниться підхід до оплати за проїзд.  Пасажир купуватиме не разовий квиток, а оплачуватиме час проїзду і зможе користуватися всіма видами транспорту.

Планує «Львівелектротранс» і збільшення пасажиромісткості рухомого складу.

«А ми плануємо в майбутньому вагони значно збільшити, розширити. І основним видом транспорту це буде, звісно, трамвай і довгі тролейбуси, які будуть перевозити значну кількість пасажирів. І пасажирам буде все одно, на якому їздити виді транспорту, тому що вони купуватимуть час поїздки. Це для нас буде головним. І тому на основі цього ми можемо прогнозувати, що «Львівелектротранс» з розширенням мережі стане базовим перевізником міста Львова», – розповідає Олег Береза, директор ЛКП «Львівелектротранс» та депутат Львівської міськради від «Об’єднання «Самопоміч».

 

Оновлення рухомого складу електротранспорту та впровадження електронного квитка є одним із пріоритетів програми розвитку Андрія Садового та «Об’єднання «Самопоміч» «Львів-2020».

Крім того, в планах – розбудова ліній електротранспорту. На найближчу перспективу заплановане будівництво тролейбусної лінії по вул. Кульпарківській від вул. Городоцької до вул. Героїв УПА та відрізку трамвайної колії на вул. Коперника від перехрестя з вул. Сахарова до вул. Бандери, що дозволить трамваям маршруту №3 швидше доїжджати з вул. Княгині Ольги до центру міста. 

 

Comments are closed.