Майбутнє міського електротранспорту: електробуси та зручні машини для львів’ян

Без сумніву, міський транспорт Львова залишає бажати кращого. Однак місто чи не першим в Україні долучилося до стратегічної ініціативи із оновлення рухомого складу трамваїв та автобусів, реконструкції трамвайних колій на суму до 40 млн євро кредитних коштів від Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР). До речі, кредит буде супервигідним для міста: кошти міські урядовці беруть усього під менше 1% річних! Оновити на 70 відсотків рухомий склад трамваїв, тролейбусів, автобусів на нові та низькопідлогові – це проект «Міський громадський транспорт в Україні» від ЄБРР.

Цьогоріч міське комунальне підприємство «АТП-1» отримало приблизно півсотні низькопідлогових автобусів. 12-метрові машини (загальна місткість 95 пасажирів, місць для сидіння 30) з’явились на маршрутах 47а, 5а. (Зокрема, нові МАЗи розпочали працювати на важливому маршруті 5а(пл. Різні-м. Винники); одна із ініціатив винниківської команди «Об’єднання «Самопоміч» – покращити транспортного сполучення Винник із нижньою частиною Львова. До кінця 2018-го року Львів за планами має отримати ще 50 таких гарних автобусів. Одна така машина за один раз може перевезти сотню львів’ян.

Тим часом Львів спільно з Міжнародною фінансовою корпорацією планує купити 100 електробусів. Один такий електробус виробництва місцевого підприємства Електрон вже тестують. Про це на сесії під час розгляду питання про закупівлю 50 нових тролейбусів розповів міський голова Львова Андрій Садовий.

«Купуючи нові тролейбуси, автобуси ми покращуємо якість надання послуг мешканцям. Пропоную, щоб ми по цьому питанню рухались вперед. Львів має унікальну співпрацю з ЄБРР і отримуємо ще грантові кошти. Не всім містам таке є можливе. В нас виходить, що половину коштів, які ми беремо, ми маємо грантами, які не треба віддавати. Мешканці будуть мати комфорт вже сьогодні. Ми ставимо собі за пріоритет електротранспорт. Ми з Міжнародною фінансовою корпорацією говорили про закупівлю 100 електробусів для міста. Ми повинні голосувати за тролейбуси, трамваї, будемо переконувати про електробуси. Електрон тестує сьогодні новий якісний електробус. Якщо він пройде атестацію, ми будемо його купувати. Ми підтримуємо нашого виробника, але його б’ють з усіх сторін. Я хочу, щоб в тому тендері брав участь Електрон — це робочі місця і зарплата наших львів’ян», — прокоментував міський голова Львова Андрій Садовий. 

Нагадаємо, що Львівелектротранс завершив переговори та розпочав отримувати користовані трамвайні вагони з Берліна. Станом на 12.10.2018 6 вагонів вже перевозять пасажирів на міських маршрутах. До кінця року очікують на приїзд 30 вагонів. Цікаво, що загальні затрати на придбання і адаптацію усіх вживаних трамваїв дорівнюють ціні одного нового трамвайного вагона. Орієнтовна ціна всіх 30 вагонів з доставкою, розмитненням і переобладнанням складає 8оо тис. євро, в той час як сучасні нові вагони коштують не менше 1 млн євро за вагон (українського виробника) та 1,5 млн (іноземних виробників).

«За кредитні кошти плануємо оновити тролейбусний парк (зокрема закупити 50 тролейбусів. А ще провести капітальний ремонт тролейбусного і трамвайного депо, а також модернізувати, реконструювати, провести капітальний ремонт тролейбусних ліній,» – розповів депутат Львівської міської ради від «Об’єднання «Самопоміч», директор «Львівелектротрансу» Олег Береза. 

Сучасний, місткий та зручний міський транспорт – один із пріоритетів розвитку міста від «Об’єднання «Самопоміч» та лідера організації Андрія Садового Львів-2020. За ходом виконання цієї програми, зокрема транспортної частини, можна відстежувати тут.

Comments are closed.