Місто отримає 37.8 млн євро від Європейського інвестиційного банку на безпеку на дорогах

Освітлення пішохідних переходів, «зелена хвиля» на магістральних вулицях, світлофори, які видно в сонячний день, а ще комфортні зупинки громадського транспорту та ліквідація вузьких місць на дорогах… Ці та багато інших ініціатив реалізують у Львові за кредитні кошти від Європейського інвестиційного банку.

За минулий рік у Львові сталося 5958 ДТП, у яких загинули 47 людей, а близько тисячі – отримали травми. На лікування постраждалих, ліквідацію наслідків аварій, а також непрямі втрати – вкладені у навчання загиблих кошти, втрати роботодавців тощо – Львів витратив 13,2 млн євро.

Тож місто подалося на грант, у якому врахували потреби усіх учасників дорожнього руху. Продумали переваги для пішоходів, автомобілістів, велосипедистів. Львів написав найкраще організований проект, і тому отримає 37,8 млн євро кредиту та 2,5 млн євро гранту від Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) на підвищення безпеки дорожнього руху. Кредит погодили депутати на сесії Львівської міської ради.

«Львів – єдине місто в Україні, яке виконало усі вимоги Європейського інвестиційного банку. Ми є прикладом для інших міст. Спільно з Поліцією ми напрацьовували різні проекти по покращенні безпеки у місті – це і встановлення нових світлофорів, велодоріжок, впорядкування паркування та зміна транспортних розв’язок», – розповідає Олег Береза, депутат фракції «Об’єднання «Самопоміч» у Львівській міській раді, керівник ЛКП «Львівавтодор».

За попередніми розрахунками, Львів отримає 37,8 млн євро в кредит на 20 років під 1,2% річних з пільговим періодом у 5 років, коли потрібно буде платити лише відсотки. У разі погодження кредиту ще 2,5 млн євро ЄІБ може надати Львову додатково як грант.

У Львові за кредитні кошти планують:

  • встановлення 20 нових та заміна близько 100 старих світлофорів
  • зміна організації руху на 42 ділянках, які визнанні місцями концентрації ДТП, та на основних магістралях, які у Львові часто «закорковані»
  • будівництво 120 км велодоріжок
  • встановлення трьох велопішохідних мостів над залізницею
  • зменшення транзитного руху через житлові зони і двори
  • облаштування нових пішохідних зон
  • впорядкування паркування
  • організація малого транспортного кільця навколо центру міста
  • встановлення електронних табло та розкладів руху на зупинках громадського транспорту й облаштування самих зупинок
  • заміна тролейбусної мережі на частинах вул. Стрийської та Зеленої
  • облаштування кількох кільцевих транспортних розв’язок
  • реорганізація руху на кільцевих перехрестях за принципом «раундебаут»

Це ще не остаточний перелік змін в організації руху в межах кредиту. Після отримання кредитних коштів у Львові розпочнуть проектування дорожніх об’єктів. На яких перехрестях першочергово встановлять світлофори, на яких зупинках з’являться інформаційні табло – вирішуватимуть під час роботи.

«Користь від проекту для мешканців міста – це економія часу в дорозі, який зараз витрачається в корках, завдяки тому, що ми впорядковуємо перехрестя і вузькі місця, які зараз спричиняють «тягучки». І якщо в нас буде менше заторів, то у нас буде менше забруднення повітря. Також це зменшення кількості ДТП. Плануємо також встановлення 20 нових світлофорів, які працюватимуть у режимі «зеленої хвилі». Це дозволить підвищити пропускну здатність вулиць і зменшити корки на 10%. Очікуємо, що це дозволить зменшити кількість загиблих і потерпілих в ДТП на 20%. Тільки завдяки цьому проект окупиться за 13 років. Перші будівельні роботи можна буде розпочати у 2018 році. Решта проектів будуть втілюватися в наступні роки – до 2022 року», – пояснює керівник відділу стійких транспортних систем ЛКП «Львівавтодор» Павло Сирватка.

Comments are closed.