Нові вулиці, нові магістралі і багато нових ідей від Олега Шміда

Більше двох років тому Львівська міська рада створила «Інститут просторового розвитку», який розробляє проекти реконструкції міських просторів з урахуванням урбаністичних та безпекових тенденцій. Тоді ініціатором виступив депутат ЛМР від фракції «Об’єднання «Самопоміч» Олег Шмід. Потребу створення він вбачав саме в згуртуванні різних структур, які займаються проектування, в одну організацію. Його й досі всі асоціюють з велосипедними доріжками і популяризацією велосипедного руху у Львові загалом. Але – ця людина робить купу інших цікавих і корисних речей.

Олеже, які вулиці, громадські простори чи об’єкти – Ваша робота і гордість, а за які Ви не відповідаєте?

Інститут Просторового Розвитку працює лише два роки, але про нас вже говорять, що ми проектуємо усі вулиці у Львові. Але це ж неправда: ми є на ринку, ми не монополісти. Ось зараз ми запланували реконструкцію вулиці гетьмана Мазепи, Грінченка, частину вулиці Богдана Хмельницького – ще не скоро можна буде «побачити», бо це важкі і дороговартісні проекти. Але він відіграє вирішальну для міста роль. Ми пропонуємо новий – системний підхід до реконструкції вулиці. 

Можу похвалитися вулицею Садовою. Пригадуєте, коли там був візовий центр, це був суцільний паркінг – навіть на газонах стояли автівки. Повний хаос біля будинків, не було нормальних тротуарів. Ми зробили вулицю, яка задовольняє усіх учасників дорожнього руху. Вона комфортна і для пішоходів, і для велосипедистів, і для машин, які проїжджають. Ми створили 83 паркувальні лоти, і не забули при цьому про озеленення. Тепер це типовоєвропейська вулиця.

 

А як щодо майбутніх проектів? Мале транспортне кільце довкола центру. Які проблеми воно вирішить?

Так, це дуже цікавий теоретичний проект, над яким ми працюємо, який стосується уже існуючих вулиць. Кажу «теоретично», бо ми будемо математично модулювати систему. Що таке мале транспортне кільце? Це – рух довкола історичного ядра міста по колу проти годинникової стрілки. Ми повинні створити таку магістраль. Це нам дасть можливість звільнити центр від надміру транспорту. Проект дуже комплексний. Маємо зробити мале транспортне кільце привабливим для водіїв таким, щоб вони самі обирали маршрут. На деяких вулицях сам рух не потрібно змінювати, лише інші дорожні знаки встановити. На інших – створити нові паркомісця біля житлових будинків, аби розчистити дві смуги для руху. Ось як, наприклад, на вулиці Богдана Лепкого, яка потребуватиме для такого задуму реконструкції. Дві смуги – це обов’язково для створення магістралі. Одна похибка у розрахунках і все – утворюватимуться корки. Нас будуть критикувати, хоча воно і може працювати на 80 відсотків. Мусимо зробити все максимально правильно.

Реконструкція площі Двірцевої перед Головним вокзалом. На якому етапі ця важлива для нас усіх робота і коли ми побачимо результат?

Так, цей проект вже реалізовуються – за проектом Інституту просторового розвитку, який виграв тендер. Розпочалась закупівля великої кількості необхідних матеріалів. Думаю, у 2020 році реконструкція завершиться. До слова, саме на площі Двірцевій львів’яни зможуть побачити один із перших довгоочікуваних великих автопаркінгів. За проектом, усі автомобілі, які зараз перевантажують площу, будуть «під землею».

Щодо інших?

Другий на черзі – паркінг на площі Петрушевича. Його створити трішки простіше, бо там набагато менше транспортних проблем і більше можливостей, ніж перед ЛНУ ім. Івана Франка, де також на майбутнє заплановано будівництво паркінгу. Та на цих трьох точках розвиток Львова у цьому плані не обмежиться. Нові штрафні санкції за неправильне паркування, нові норми адміністративного кодексу та те, що поліція отримала більше повноважень щодо правопорушень створює потребу в ринку паркування. А де є ринок – там приходить інвестор.

Знаю, що плануєте будівництво нових вулиць в районі Знесіння і сполучення Рясне-Левандівка? Для чого і де саме?

Це буде нова магістраль, яка сполучатиме вулицю Богданівську і вулицю Богдана Хмельницького. Вона вирішить проблему на кільці Богдана Хмельницького і Липинського – частину транспорту буде перекинуто на цю нову вулицю, це розвантажить рух в бік центру. А ще готуємо нову вулицю для нашого найвіддаленішого району міста – Рясне. Зробили техніко-економічний розрахунок дороги до Левандівки, проектування і тепер чекаємо на тендер.

Після усіх змін скільки часу, на Вашу думку, потрібно буде водіям, аби звикнути до нового?

Водії – наші союзники. Ми усі разом відчуватимемо себе комфортніше у Львові.

Марта Більська

Comments are closed.