Шість стереотипів на заваді створення сучасних вулиць

Спостерігаючи за дискусією про створення велосмуги на одній з головних торгових вулиць Ванкувера, Кріс і Меліса Брантлет склали список з шести «зрушень парадигми», необхідних для створення зручних для життя вулиць.

Ненавмисний, але контрпродуктивний фокус на щоденні поїздки на роботу

 Ми вже не раз писали про тенденції, що складається в багатьох північноамериканських містах, які розглядають свою інфраструктуру, стратегію розвитку, маркетинг переважно з точки зору тих, хто щодня їздить на роботу і назад. Ми згодні, що пересаджувати людей з машин на велосипеди для поїздок на роботу дуже добре. Але як щодо інших цілей, для досягнення яких людина здійснює поїздки?
 
Скажімо, більшість сімей протягом тижня роблять покупки в магазинах, будь-то запас продуктів на тиждень або тільки пакет молока. Комусь потрібно зустрітися з друзями за обідом або підкинути дитину на заняття в гурток. Є багато інших справ, якими можуть зайнятися жителі Ванкувера, коли вони не працюють.
 
Необхідно змінити ставлення до велосипеда: робити його зручним видом транспорту для щоденних поїздок у справах, а не тільки для поїздок на роботу і назад. Тоді середньостатистичний житель сам захоче поїхати до найближчого магазину або ресторану на велосипеді. Як тільки ми це зрозуміємо, стане простіше узгодити створення велосмуг на вулицях міста, де сконцентровані торговельні та розважальні заклади – місць, де люди найчастіше проводять свій час після роботи.
 
Переконання, що вулиця – це транспортна артерія, але не місце призначення
     Десятиліттями дорожня мережа розвивалася в бік збільшення пропускної здатності, але не комфорту і безпеки. Побічний ефект такого розвитку в тому, що багато хто ставиться до наших історичних центральних вулиць насамперед як до транспортних артерій. Головна мета численних торгових точок на вулицях міста – змусити вас зупинитися, витратити гроші. Однак, пролітаючи повз на швидкості більше 50 км/год, люди за кермом автомобіля, як правило, не звертають уваги на ці магазини.
 
Необхідно повернення до світогляду, властивого людям до 1950-х років: вулиці повинні бути місцем призначення, об’єднувати жителів. Жителі в свою чергу стануть витрачати більше на місцевих ринках і в магазинах, між людьми будуть вибудовуватися нові відносини, а ідея створення сильного локального співтовариства жителів стане реальністю. Зміна світогляду поліпшить якість життя, як і кількість грошей, яке буде залишатися в кишенях місцевих бізнесменів.
 
Помилка в сприйнятті того, як клієнти добираються до місця призначення
 
Ми зустрічалися з цією проблемою в містах по всьому світу. Це, мабуть, найголовніший фактор, який блокує бажання бізнесу покращувати інфраструктуру на користь громадського транспорту і велосипеда. Математика проста: у кожного є гаманець, але не у кожного є машина. Власники компаній завжди недооцінюють число людей, які приходять до них пішки, приїжджають на велосипеді або на громадському транспорті. На графіку нижче відображені результати дослідження на бульварі Джері в Сан-Франциско.
 
У випадку з такими вулицями як Комершіал Драйв, Мейн Стріт, Четверте Західне Авеню, більшу частину прибутку від продажів приносять місцеві жителі, які вважають за краще витрачати свої гроші там, де живуть. Вони раді, що знаходяться в такій близькості від чудових місцевих ринків, ресторанів і кафе.
 
Переконання, що місце велосипеда – далеко від головних вулиць   
     Ступивши в 21 століття, Ванкувер не змінив підхід до будівництва велодоріжок, які розміщені зараз переважно в тихих житлових кварталах. Це дає карт-бланш тим, хто вважає, що велосипед – це транспорт для відпочинку, але не для поїздок у справах. Однак результати, які продемонстрували міста Портленд і Нью-Йорк, доводять, що розвиток мережі велодоріжок сприяє зростанню бізнесу місцевих компанії. Асоціація розвитку бізнесу Ванкувера поступилася своїй настороженості, давши згоду на будівництво велосмуг на вулицях Хорнбі та Дансмур. Це дає шанс пріоритетності пересування на велосипеді для всіх головних вулиць міста.
 
Деякі асоціації розвитку бізнесу поширюють неправдиві твердження, нібито заміна кількох паркувальних місць призведе до падіння продажів. Якщо вони дійсно стурбовані цим питанням, то повинні для початку розібратися, скільки клієнтів приходять до місцевих компаній і в магазини пішки або приїжджають на велосипеді. А розібравшись, почати цінувати цих людей і робити все можливе для їх зручності.
 
Обговорення інтересів тільки тих, хто вже користується велосипедом
     Занадто часто ми стикаємося з тим, що під час обговорення питань розвитку велоінфраструктури беруть до уваги тільки тих, хто вже користується велосипедом. Наша мантра в компанії «Модасіті» говорить: «Не проектуй вулиці для тих 5%, хто вже користується велосипедом. Проектуй їх так, щоб інші 95% могли поїхати на ньому». Прихована потреба в велодоріжках особливо відчувається тоді, коли спілкуєшся з тим, хто хотів би, але не користується велосипедом.
 
Поява безпечних і зручних велодоріжок у Ванкувері доводить, що, якщо місто піклується про створення безпечного способу пересування, то зміниться число жителів, які стануть користуватися велосипедом. Ті місця, де раніше ганяли безстрашні кур’єри і одягнені в лайкру дорожні воїни, тепер перетворюються в простір для людей будь-якого віку і можливостей. Особливо це важливо для сімей з дітьми, які залюбки з комфортом приїжджають в центр міста на своїх вантажних велосипедах.
 
Упущення доходів від (вельми прибуткового) туристичного потоку     Близько мільйона туристів щорічно використовують велосипед як транспорт у Ванкувері. Ми писали в минулому році про те, що поліпшення інфраструктури допомагає їм (і їхніх гаманцях) дістатися з центру міста в райони, де зазвичай туристи не з’являються. Ми знову і знову чуємо від туристів, що вони обожнюють енергію передмість Ванкувера, наприклад, Маунт Плезант або Комершіал Драйв, але вони ніколи не дізналися б про них, якби не розповіді місцевих жителів.
 
Уявіть, як зможуть вирости компанії в передмістях Ванкувера, якщо велоінфраструктура там буде розвинена так само, як і в центрі міста. Приватні пивоварні давно заробляють на туристах, співпрацюючи з туристичними компаніями, які включають їх заклади в свої маршрути. Якщо такі ресурсомісткі компанії навчилися отримувати вигоду від туристичного потоку, то і інші підприємства, розташовані в різних районах міста, також зможуть стати більш стійкими в складних конкурентних умовах сфери роздрібної торгівлі.
 
 Джерело: www.urbanua.org

 

Comments are closed.