Українські вчителі переймають досвід канадських колег

Професія вчителя – одна з найважчих, бо справжній педагог має бути універсально освіченою особистістю та постійно вчитись. Опановувати свій предмет, щоб постійно бути в курсі нових віянь. Вчитись мистецтву спілкування з дітьми, щоб долати нестандартні ситуації, які виникають у процесі навчання ледь не щодня. Якщо сучасний педагог не буде вчитись, він ризикує опинитись на кілька кроків позаду своїх «просунутих» вихованців.

Важливу роль в процесі навчання грає обмін напрацюваннями з колегами, особливо, закордонними.

З 3 до 14 липня у Львові працює Літній інститут для вчителів України, який організовує світовий конгрес українців (СКУ). Участь беруть 34 загальноосвітніх навчальних заклади, з них 13 шкіл міста Львова, 3 школи з Донецької області та 18 шкіл з Львівської області і 7 учителів-тренерів з м. Торонто (Канада). До складу команд входять директор, заступник директора з виховної роботи, з початкової освіти, учителя природознавства, української мови, іноземної мови, природничих дисциплін, шкільний психолог. А приймає гостей загальноосвітня школа №83, що знаходиться у Франківському районі міста.

«Двадцять п’ять років тому Літній інститут для вчителів починався саме тут, – розповідає директор школи Ірина Хміль, – тому я з радістю погодилась, коли запропонували провести цьогорічний захід на базі нашого навчального закладу. Це чудова можливість для наших педагогів навчитись новому. До того ж, ми як ніхто інший можемо скористатись тими знаннями, які дають канадські партнери. Унікальність заходу в тому, що педагоги відкривають для себе, наскільки практичними можна зробити заняття, як допомогти дитині краще засвоїти матеріал».

Завдання Літнього інституту – напрацювати та розробити матеріали щодо Плану Розвитку команд шкіл, зорієнтованих на інтеграцію навчання в 5-9 класах. А ще – визначити, які компетентності мають опанувати школярі старшої ланки . Ці теми обговорюють протягом 4-х днів. Результатом стане План розвитку школи як ресурсного центру для навчання інших команд та навчальні матеріали для професійного розвитку вчителя.

«В 1991 році Винницька-Юсипович (голова Світової координаційної виховно-освітньої ради) почала проводити перші курси для вчителів, а через рік зібрався весь літній інститут, де освітяни працювали у командах, – зазначає Оксана Росипська, директор приватного закладу «Львівська школа Монтессорі», дійсний член Інституту професійного розвитку вчителів Торонто. – На той час у колективі 80-ї школи було багато вчителів з великим досвідом, яким вони хотіли ділитись. Робота, яка організована тут, не дає відповідей, готових знань чи рецептів. Це можливість подумати, пошукати, спробувати. Наприклад, освіта в Канаді працює на те, щоб дитина мала бажання вчитись, досягати, хай навіть із допомогою. Вона має почуватись комфортно, з задоволенням досліджувати, експериментувати та отримувати знання за допомогою практики. Як на мене, вчителі отримали необхідний досвід та готують доволі цікаві проекти».

Нагадаємо, Літній інститут започатковано при Інституті професійного розвитку вчителів (ІПРВ), який було створено при Світовій координаційній виховно-освітній раді (СКВОР) у 1992 р. для поширення серед освітян України сучасних методик навчання і демократичних засад керівництва педколективами, вироблення умінь працювати в період змін й інформаційної війни та для вироблення навичок самоосвіти і постійного самовдосконалення. Директором ІПРВ-СКВОР є колишня голова СКВОР Надія Луців.

Відзначимо, розвиток освіти у місті є одним з важливих пунктів Стратегії «Львів-2020». Починаючи з 2007 року, фінансування освіти стало пріоритетом бюджету. В ремонти у школах і садочках з бюджету міста інвестовано понад 132 млн грн. Станом на 2015 рік в 7 школах і 53 садочках діє інклюзивна форма навчання. Проводиться міська учнівська олімпіада з інформаційних технологій «Lviv CSIT», переможці якої отримують сертифікати на навчання, а школи – комп’ютерні класи. Діє програма «Львів науковий».

У планах: створення у всіх 119 школах чотирьох сучасних інтерактивних класів (хімії, фізики, біології, математики) та комфортних спортивних залів, збільшення кількості шкіл у Львові із найвищими результатами ЗНО в Україні, повноцінне забезпечення дітей місцями у ДНЗ (до речі, вже діє електронна реєстрація в дитячі садки), підтримка програми стимулювання відкриття наукових інкубаторів, розвиток літніх мовних шкіл. Львівські школи за критерієм комфортності, доступності та розвитку інфраструктури мають стати першими в Україні.

Роксоляна Совицька

Comments are closed.