Плата за телекомунікаційні послуги: юристи “Самопомочі” консультують

Користуючись стаціонарним телефоном, часто виникають ситуації, коли послуг фактично не надають. Також невідомо, хто несе відповідальність у такому разі, та в яких випадках споживач не зобов’язаний оплачувати.

Хто відповідає за неналежне надання послуг?

За телекомунікаційні послуги, які не надали або надали в меншому обсязі, оператор, провайдер, несе майнову відповідальність перед споживачами у розмірі оплаченої вартості цієї послуги та штрафу в розмірі 25% вартості від неї.

Хто відповідає за безпідставне відключення кінцевого обладнання?

У випадку  безпідставного відключення кінцевого обладнання (телефонного апарату) оператор, провайдер телекомунікацій несе відповідальність перед споживачами у розмірі абонентної плати за весь період відключення.

Хто відповідає за безпідставне скорочення чи зміну переліку послуг?

Якщо оператор, провайдер телекомунікацій  безпідставно скоротить чи змінить перелік послуг, то у такому випадку він несе відповідальність у розмірі абонентної плати за місяць.

У яких випадках плату вам не нарахують?

Якщо пошкодження телекомунікаційної мережі унеможливило доступ споживача до послуги і його не усунули протягом доби з моменту подання заявки, то плату за весь період пошкодження не нараховують.

Якщо оператор телекомунікацій не усуне пошкодження протягом 5 діб із зафіксованого моменту подання абонентом відповідної заявки, то він відповідно сплачує споживачу штраф у розмірі 25% добової абонентної плати за кожну добу перевищення цього терміну, але не більше, ніж за 3 місяці.

Відшкодування збитків

Питання відшкодування завданих споживачеві фактичних збитків, моральної шкоди, втраченої ним вигоди через неналежне виконання обов’язків того, хто надає послуги (передбачені законодавством та договором), вирішують у судовому порядку.

У яких випадках надавач послуги не несе відповідальності?

1) використання споживачем кінцевого обладнання (телефонного апарату) не відповідає вимогам законодавства, є несумісним з мережею оператора, або є порушення вимог інструкції виробника з використання кінцевого обладнання (телефонного апарату);

2) несанкціонованого втручання у роботу телекомунікаційних мереж, пошкодження абонентської проводки або лінії, викрадення телекомунікаційного обладнання чи пошкодження зловмисниками лінійних та станційних споруд;

3) дії непереборної сили (землетрус, повінь, ураган тощо);

4) вини споживача;

5) в інших випадках, встановлених законом.

Отже, якщо у Вас виникли неполадки, які тривають понад добу, то варто звернутися з заявою до надавача послуг, щоб вам не нараховували абонентську плату  за весь період пошкодження.

 

Comments are closed.