nyshta

Запорука успішного міста – кваліфіковані виконавці, креативні генератори ідей та професійні управлінці. Злагоджена робота цих трьох категорій дає неймовірну динаміку розвитку міст. Формування кожної успішної людини починається зі школи, це та база, яка створює ціннісні орієнтири, закладає міцний фундамент для подальшого вдосконалення особистості. Наталія Ништа з власного досвіду знає, як необхідно розвивати шкільну освіту. Вона долучилася до створення однієї із кращих львівських гімназій, і готова використати свої знання та досвід задля формування Львова як розумного міста.

Як Ваше життя привело Вас до роботи, якою Ви зараз займаєтеся?

Я народилася 17 травня 1975 року в місті Яворів, у сім’ї військовослужбовця. Після закінчення школи з батьками переїхала до Львова, і далі весь час жила тут. З дитинства мріяла про освіту вчителя, про школу. Пригадую себе ще ученицею 3 класу, коли спостерігала за своїм педагогом і запам’ятовувала собі, що я би також робила, а чого б уникала, якби була на місці вчительки. Ця мрія заклалася десь глибоко, ще з початкової школи.

Впевнена, що на моє формування перш за все впливали батьки, особливо мама доклалася до нашого зі сестрою виховання. Потім – навчання у Вінницькому педагогічному інституті на філологічному факультеті. Формували також друзі, викладачі, яких досі пам’ятаю, зокрема, мовознавець Петро Дудик, який вплинув на формування мовлення і філологічних навиків. І, звичайно, література.

Як склалася Ваша професійна діяльність після закінчення ВНЗ?

Коли я отримала диплом, мої батьки проживали вже у Львові, тож я повернулася сюди. Як і всі випускники вишів, шукала роботу. Таким чином, потрапила в середню загальноосвітню школу №22, викладала українську мову та літературу. Спочатку це мало бути кілька класів і невелике навантаження, але на початку вересня досвідчені вчителі відмовилися від роботи, тож мені дали одразу 10 та 11 класи. З перших моїх трудових днів я відчула смак педагогічної роботи, яка вимагала досвіду, якого в мене тоді ще не було. Та я поставилася відповідально до своїх обов’язків, до 4 години ночі сиділа й готувалася. Боялася, щоб учні не поставили запитання, на яке я не матиму відповіді. На щастя, з дітьми відразу склалися гарні партнерські стосунки. Я досі пам’ятаю своїх перших учнів, тому задоволена, що все склалося саме так.

Після двох років роботи в школі №22 мене запросили на посаду заступника з виховної роботи в Львівську правничу гімназію. Тоді це була спеціалізована школа з поглибленим вивченням природничих гуманітарних дисциплін №11. Разом з директором ми створили гімназію в 2003 році, продумали концепцію, статут, склали всю документацію, базу, налагодили співпрацю з Університетом внутрішніх справ. Так створилася Львівська правнича гімназія, де я 12 років пропрацювала на посаді заступника директора з виховної та науково-методичної роботи.

У 2010 році я закінчила школу резерву керівних кадрів при Управлінні освіти Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради. Це був дворічний курс, третій рік – стажування на місцях. А коли Олег Березюк створив Школу управлінського менеджменту при міській раді, я одразу скористалася можливістю навчатися. Так, 12 жовтня 2012 року мене, як випускницю, призначили директором у школу №69.

nyshta3

Що вдалося зробити на посаді директора?

Коли я прийшла працювати, деякі моменти для мене були дивними. Думала, що всі школи у Львові матеріально забезпечені та мають добрі побутові умови, та виявилося, що це не так. Я ніколи не думала, що директор повинен починати з побуту і господарства. Але довелося братися саме за це.

Але наполеглива робота дала належні результати – завдяки спільним зусиллям трудового колективу, батьків та міської ради нам вдалося створити належні побутові умови в школі. Усі великі проекти – заміна даху, вікон – це немалі кошти з міського бюджету та допомога батьків. Так нам вдалося не тільки покращити умови, але і збільшити кількість учнів з 265-ти до 330-ти.

Багато змінилося і в самому трудовому колективі. Засідання педагогічних рад, семінари, тренінги стали більш сучасними та відкритими. Ми практикуємо інтерактивні зустрічі з батьками, де вони можуть сказати все, що вони думають та хочуть. Ведемо відкриту роботу з батьківською громадою, поглибили співпрацю з церквою. На базі школи почало працювати учнівське самоврядування Сихівського району, тому дуже багато акцій на район були саме з нашої школи, до них долучалися наші педагоги та діти.

У навчанні дітей ставимо акцент на іноземних мовах, адже наша школа з поглибленим вивченням англійської та французької мов, тому це пріоритетне та важливе сьогодні. Ми й далі формуємо позитивний імідж і хочемо, щоб наш навчальний заклад був одним з найкращих.

Що може зробити міська влада для того, щоб середня освіта у Львові розвивалася краще?

Нам пощастило, адже наша міська влада дуже прихильна до освіти. Та попри це, ще залишається над чим працювати. Серед того, що хочеться справді відзначити – загальноміський конкурс «Успішний учитель». Це стимулює і педагогів, і керівників, створює конкуренцію, а це завжди важливо. Погодьтеся, від мистецтва викладання матеріалу у великій мірі залежить успіх учнів. Адже в ту програму, яка є, можна закласти певний зміст залежно від того, якими методами, формами  її подавати. Якщо є технічні засоби – то це уроки ще вищого рівня.

Що варто додати? Обмін досвідом із закордонними колегами. Місцеве самоврядування повинне турбуватися про розвиток педагогів, давати їм можливості для реалізації. Адже успішний та сучасний педагог – це інвестиція в майбутнє! А ще варто активніше залучати до навчально-виховного процесу батьків, адже усі вони освічені люди, вони можуть скерувати освітній процес в якісно краще русло.

Та все ж, найбільше від влади залежить питання фінансування закладів освіти. Новий склад міської ради повинен докласти максимум зусиль, аби збільшити фінансові вливання у львівські школи.

nyshta2

Яким повинен бути Львів і львів’яни, щоб місто з гордістю можна було називати таким, в якому хочеться жити?

Зараз формується імідж Львова як розумного міста і як центру інформаційних технологій. Це добре, адже такий шлях розвитку допомагає впроваджувати в життя Львова чимало інновацій. Та попри це, мені б хотілося бачити Львів як потужний промисловий центр, і на це є дві об’єктивні причини. По-перше, міська система освіти, як середня, так і вища, готує висококваліфікованих працівників, які повинні реалізовувати свої фахові знання. Розвиток підприємств дозволить нашим дітям у майбутньому влаштуватися на омріяну роботу. По-друге, це дозволить наповнити міський бюджет додатковими коштами, що, своєю чергою, позитивно вплине і на фінансування закладів освіти.

Comments are closed.