ничка1

Кваліфікований та досвідчений юрист-практик – обов’язкова ланка будь-якої влади. Юрій своє життя присвятив юридичній професії, розпочинав свій шлях як практикуючий юрист в одній з найпопулярніших газет України, займається адвокатською діяльністю. Згодом став викладачем юридичного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка. Тепер Юрій готовий до ще одного великого кроку – працювати для розвитку усього міста.

Як Ваше життя привело Вас до роботи, якою Ви зараз займаєтеся?

Коли вибір робився у 16-17 років, то говорити зараз про якісь глибинні раціональні підстави складно. Тоді моє рішення значною мірою сформувалося певним ореолом, який існує довкола самої професії, бажанням орієнтуватися в правилах, знаходити рішення у складних ситуаціях і таким чином бути корисним людям. Отож, після школи я вступив на юридичний факультет Львівського національного університету імені Івана Франка. Цей вибір визначив увесь мій подальший життєвий шлях.

Що чи хто сформував Ваші життєві орієнтири, допоміг стати на шлях, яким Ви зараз ідете?

Мої орієнтири в першу чергу формувалися під впливом сімейних та родинних цінностей. У нашій родині завжди плекалися народні традиції, патріотизм, відповідальність перед іншими людьми. А ще в нас вдома була велика бібліотека, це заохочувало до постійного читання. Хочу віддати належне моїм шкільним вчителям, які дуже долучилися до формування мене як особистості. Багато їхніх вчинків і слів я досі пам’ятаю та ношу в своєму серці. З дитинства мене завжди вабила історія України, це захоплення залишається моїм своєрідним хобі до сьогоднішнього дня.

Як склалася Ваша професійна діяльність?

Ще на останньому курсі навчання я вже пробував працювати юристом. Близько п’яти років працював у газеті «Експрес», після того склав адвокатський іспит і почав практикувати як адвокат.

Ще одним вектором стала робота в університеті. Я вступив в аспірантуру, захистив кандидатську дисертацію. І вже понад п’ять років працюю на кафедрі теорії та філософії права Львівського національного університету імені І. Франка.

Також впродовж десяти років активно займаюся громадською діяльністю. Очолюю ГО «Центр правового розвитку», і з командою юристів, однодумців ми вже реалізували й продовжуємо реалізовувати ряд проектів. Один з поточних – це робота над удосконаленням правотворчої діяльності місцевих органів влади. До того ж, це один з важливих напрямків роботи на нашій кафедрі, і через громадську організацію ми з колегами пробуємо ці напрацювання в сфері науки застосовувати на практиці та підвищити якість нормативно-правових актів, які впорядковують життя людей, міста.

ничка

Чи може місцеве самоврядування впливати на розвиток освітнього та наукового середовища Львова?

Львів є потужним інтелектуальним та науковим центром, який продовжує динамічно розвиватися силами освітянської та наукової спільноти. Львівські виші готують кваліфікованих працівників з багатьох напрямків, а це, разом із близькістю до кордону, надає Львову істотної інвестиційної привабливості і навіть конкурентної переваги. Приваблення бізнесу та інвестицій до Львова, сприяння розвитку торгівлі та промислового виробництва – одне з головних завдань місцевого самоврядування. Економічний розвиток – це і створення нових робочих місць, і запит на нові наукові розробки. Престижна і оплачувана робота – це додаткова мотивація для учня і студента наполегливо вчитися. Усе перелічене надає нових стимулів для подальшого розвитку вищої освіти. Таким чином, коло замикається.

Яким повинен бути депутат місцевої ради?

Основне завдання депутата – не лише активно співпрацювати з громадою, глибоко вникати в суть проблем громади та могти виразити її інтереси у грамотному управлінському рішенні, а також – генерувати нові ідеї, формувати стратегію розвитку міста і втілювати її вжиття.

Мене турбує те, що чимало людей виявляють набагато більший інтерес до парламентських чи президентських виборів, ніж до місцевих виборів і питань місцевого життя. Мало би бути навпаки! Ідея місцевого самоврядування повинна пронизувати місто до найменшої вулиці. Адже саме мешканці конкретного будинку, вулиці, мікрорайону знають, чого потребують найбільше — ремонту міжквартальної дороги, вуличного освітлення чи спортивного майданчика.

Тому одне зі своїх завдань також бачу у тому, щоб заохочувати людей бути не бути байдужими до проблем життя міста, самим проявляти більшу активність і ініціативу та допомагати мешканцям у реалізації таких ініціатив.

ничка2

Яким повинен бути Львів і львів’яни, щоб місто з гордістю можна було називати таким, в якому хочеться жити?

Хочу зробити нашому місту комплімент. Дуже люблю подорожувати, зокрема й Україною. Якщо порівнювати, то в плані комфортності життя, інфраструктури, естетики Львів вже помітно вирізняється від інших українських міст.

Разом із тим, потрібно продовжувати активну роботу над доступністю та простотою надання містянами і бізнесу адміністративних послуг — адже насамперед це сприятиме остаточному викорененню корупції та економічному піднесенню міста.

Зараз Львів переживає будівельний бум, споруджується чи планується будуватись чимало нових будівельних об’єктів, тому міська влада повинна ефективно враховувати інтереси мешканців довколишніх будинків при появі таких об’єктів, аби нове будівництво мінімально зачіпало комфорт мешканців. Дуже слушною є ініціатива міського голови щодо безпосереднього залучення депутата з відповідного округу до розв’язання конфліктів, пов’язаних із будівництвом.

Дуже важливим є питання транспортного сполучення в місті. Думаю, сьогодні воно все ще залишається дуже гострим. Переконаний, що продумане, комфортне і швидке транспортне сполучення сприятиме розвантаженню центральних вулиць міста від приватного автотранспорту, що у свою чергу покращить  ситуацію з тягучками, паркуванням і забрудненістю повітря.

Замислюючись над українським сьогоденням, ми часто звертаємося до успішного  досвіду реформ у Польщі та країнах Балтії. Ментальна однорідність Польщі та компактність країн Балтії були хорошим трампліном для системних реформ у цих країнах. Такої компактності і однорідності бракує Україні, але їх мають українські міста, зокрема Львів. Думаю, що згуртовані та активні громади міст, а також ефективне самоврядування у них, здатні в межах своїх можливостей та повноважень набагато швидше проводити реформи на місцях, аніж менш поворотка у цьому відношенні держава. Відтак сильні і успішні міста безпосередньо впливатимуть на якість роботи місцевих державних органів, тиснутимуть на державну машину і стимулюватимуть її проводити такі потрібні реформи більш оперативно.

Comments are closed.