Як створити ОСББ лише для частини будинку?

  • Юристи “Об’єднання “Самопоміч” консультують

Мешканці Залізничного району, що проживають на вул. Патона, 2, звернулися з проблемою, яка стоїть на шляху до створення ОСББ у їхньому домі. Вони намагаються зробити це вже втретє. Попередніх два рази їхнє створення ліквідовували. А все тому, що 4 під’їзди (усього 12) цього дому – це житлово-будівельний кооператив. А згідно законодавством України, в одному домі може бути тільки одна форма правління. Мешканці ЖБК змінювати її не бажають. І оскільки законодавством не достатньо врегульовано питання створення об’єднань у подібних ситуаціях, то реалізувати їхнє право стає складно. Вирішити це можливо лише з умовою присвоєння цій частині будинку окремої поштової адреси. Який порядок проходження цього процесу?

– Мешканці ЛКП, які хочуть створити ОСББ, звертаються у Центр надання адміністративних послуг. Саме звідти пізніше скеровують документи до вашої районної адміністрації.

– На сайті Львівської міської ради є перелік необхідних документів для отримання адмінпослуги, у нашому випадку, на об’єкти нерухомого майна, які входять до складу будинковолодіння (проведення поділу або виділу часток).

Перелік документів:

  1. Заява від власника/співвласників об’єкта на ім’я голови районної адміністрації (додаток 2 до цієї інформаційної картки), завірена керівником організації, яка обслуговує житловий фонд (управителем, ОСББ).
  2. Завірені копії правовстановлюючих документів (свідоцтво про право власності, свідоцтво про право на спадщину, договір купівлі-продажу, дарування, міни тощо), технічного паспорта на нерухоме майно на момент набуття права власності та реєстраційне посвідчення або інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, яку формує суб’єкт надання адміністративної послуги (завірено керівником організації, яка обслуговує житловий фонд (управителем, ОСББ).)
  3. Копія нотаріально завіреної заяви-згоди співвласників будинковолодіння на виділ часток у будинку на два самостійних об’єкти.
  4. Завірена копія документа, що посвідчує право власності на земельну ділянку, на котрій розташовані об’єкти, які виділяють або поділяють (свідоцтво на право власності, видане Державною реєстраційною службою, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно або Державного земельного кадастру тощо), чи документ, який засвідчує право користування земельною ділянкою, або рішення про відведення земельної ділянки для будівництва (завірено суб’єктом звернення).
  5. Викопіювання з плану м. Львова масштабу 1:500, видане управлінням архітектури та урбаністики департаменту містобудування.
  6. Висновок департаменту містобудування про доцільність утворення містобудівної одиниці.
  7. Завірена копія паспорта громадянина України (всіх заповнених сторінок, завірено суб’єктом звернення).
  8. Довідка Обласного комунального підприємства Львівської обласної ради “Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки“ про відсутність інвентаризації і реєстрації права власності на частку об’єкта, який виділяють або утворюють у результаті поділу, станом на 31.12.2012 (подається в оригіналі, за формою, передбаченою законодавством України, та дійсні один місяць з дня видачі).
  9. Висновок щодо технічної можливості поділу, виділу об’єкта нерухомого майна у самостійний з присвоєнням окремого поштового номера, виготовлений у встановленому законом порядку суб’єктом господарювання, з пропозиціями щодо можливих розмірів земельної ділянки, що закріплюється за новими (виділеними) об’єктами з врахуванням обмежень (обтяжень) на використання земельних ділянок відповідно до затвердженої містобудівної документації та земельного законодавства.
  10. Інформація департаменту економічного розвитку на звернення заявника про те, що сплата інвестиційного внеску на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Львова здійснена (при зазначенні заявником у заяві реквізитів листа департаменту економічного розвитку такий документ отримує суб’єкт надання послуги).

Напис про завірення складається зі слів “Копія вірна“, прізвища, ім’я та по батькові заявника або керівника організації, яка обслуговує житловий фонд (управителя, ОСББ), з зазначенням посади, дати та підпису.

– Пакет зазначених документів подаєте у ЦНАП особисто (у тому числі уповноваженим представником суб’єкта звернення) або поштою.

– Строк надання адміністративної послуги – 30 календарних днів.

– Повідомлення про результат надсилають тому, хто звертався, у день надходження вихідного пакета документів до ЦНАП у спосіб, зазначений в описі вхідного пакета документів (телефоном, електронною поштою тощо).

– Отримати результат можна особисто (у тому числі уповноваженим представником суб’єкта звернення) у ЦНАП або у спосіб, передбачений законодавством України і прийнятний для суб’єкта звернення.

Нагадаємо, що до березня у місті триває процес списання будинків комунальної власності з балансу ЛКП. Відповідно до ухвали сесії міської ради «Про врегулювання питання управління багатоквартирними будинками та їх обслуговування у Львові», мешканці мають визначитися: або створити ОСББ, або передати будинок на обслуговування управляючій компанії, або взяти його на самообслуговування. Як ні, то буде проведений конкурс, після якого призначать управителя того чи іншого будинку. Близько 600 будинків комунальної власності вже списано з балансу ЛКП. Так повідомили у департаменті житлового господарства та інфраструктури.

Юристи «Об’єднання «Самопоміч» уже не перший рік проводять консультації і допомагають львів’янам та мешканцям області з вирішенням різного роду питань. Якщо у Вас є проблеми, які потребують втручання юристів, телефонуєте за телефоном нашої гарячої лінії: 297 10 00 або заходьте в офіс «Об’єднання «Самопоміч» за адресою пл. Міцкевича, 6/7 та отримайте безкоштовну консультацію.

 

Comments are closed.